Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu.

Kategoria

Osie, dnia 01.07.2024 r.

Nr sprawy : 1/K/2024

Postępowanie zakupowe

Ogłoszenie

Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu.

Przedmiotem zamówienia jest zadanie dofinansowane z budżetu Państwa w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

                                           Nr RPOZ /2022/8912/PolskiLad

Zamawiający: Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego

Ul. Kościelna 1, 86-150 Osie

NIP 559 144 02 35

Tel. 52 33 29 502

Zatwierdzam:

Proboszcz ks. Konrad Baumgart

  1. Nazwa zamówienia: Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu.

  • Zadanie będzie realizowane przy udziale środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach udzielonej dotacji przez Gminę Osie (tj. wnioskodawcy, któremu udzielono dofinansowania z RPOZ z przeznaczeniem na udzielenie dotacji Zamawiającemu).
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Wykonawców.
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
  • Wykonawca ma prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej przed złożeniem oferty.
  • Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz realizacja zadania pn.: „Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu”  zlokalizowanych w miejscowości Osie, gmina Osie, powiat świecki, województwo kujawsko-pomorskie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie z poniższym zestawieniem.

Zakres robót budowlanych wraz z charakterystycznymi parametrami:

Budynek Kościoła:

  • remont uszkodzonych gzymsów na elewacji frontowej – ok. 20mb;
  • remont tynku w strefie cokołowej – ok. 5m2;
  • oczyszczenie kolumny przy głównym wejściu do kościoła – 3 szt.;
  • malowanie elewacji frontowej – ok. 300m2;
  • remont muru oporowego przy kościele ok. 20mb.
  • remont ogrodzenia murowanego z przęsłami metalowymi przy kościele ok. 80 mb.

Cmentarz:

  • remont schodów alei głównej – ok. 240m2;
  • remont nawierzchni utwardzonych na cmentarzu – ok. 454m2
  • usunięcie drzew zagrażających bezpieczeństwu mienia – (24 drzewa);
  • remont historycznych nagrobków  - 2 sztuki;
  • budowa oświetlenia – 2 lampy solarne;
  • remont ogrodzenia murowanego z przęsłami metalowymi – ok. 90m.b. w tym 1 furta główna metalowa, 1 brama wjazdowa metalowa.

                Budynek kościoła jest obiektem funkcjonującym, pełniącym funkcję sakralną. Cmentarz jest obiektem ogólnodostępnym, pełniącym funkcję pochówku osób zmarłych. Organizując proces budowlany, Wykonawca musi uwzględnić konieczność zapewnienia możliwości bezpiecznego korzystania z w/w obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem.

                Przedmiot zamówienia dotyczy istniejących budynków – kościoła Parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Osiu, zlokalizowanego na działkach nr 122, 586, 587 przy ulicy  Kościelnej, oraz cmentarza parafialnego, zlokalizowanego na działkach nr 194/1, 549, 550, 791, 798, 799 przy ulicy Młyńskiej w Osiu. Cmentarz parafialny p.w. Podwyższenia Krzyża w Osiu wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków prowadzonej przez Wójta Gminy Osie przyjętej Zarządzeniem nr 3/19 Wójta Gminy Osie z dnia 4 października 2019 roku. Cmentarz znajduje się również w Gminnym Rejestrze Zabytków pod nr 173. Kościół parafialny wpisany jest do rejestru zabytków pod Nr A/184/1. Dla obiektu została założona Karta Ewidencyjna Zabytków Architektury i Budownictwa Nr 3617.

Przed przystąpieniem do prac projektowych Wykonawca powinien odbyć obowiązkową wizję lokalną w celu przewidzenia wszelkich prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.

Zapisy ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym należy traktować jako wskazanie efektu minimalnego pożądanego przez Zamawiającego. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z realizacją inwestycji oraz uzyskania dokładnych informacji koniecznych i przydatnych do oceny zakresu prac do wykonania, a także zweryfikować proponowane rozwiązania pod kątem zgodności z aktualnymi przepisami i normami, gdyż Zamawiający wyklucza możliwość roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcie któregokolwiek z elementów do wykonania umowy.

Szczegółowe informacje zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy.

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA – ZAKRES PRAC PROJEKTOWYCH I BUDOWLANYCH

Zakres realizacji inwestycji zasadniczo można podzielić na dwa etapy:

- etap projektowania

- etap wykonywania robót budowlanych.

Zakres prac do wykonania na etapie projektowania to m. in.:

- sporządzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przedmiotowego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnień, zezwoleń, opinii i pozwoleń wynikających z żądania właściwego organu administracji (w tym decyzja pozwolenie na budowę lub/i zgłoszenie robót budowlanych, wycinka drzew itp.),

- wykonanie dokumentacji wykonawczej dla całego zakresu prac opisanego szczegółowo programie funkcjonalno-użytkowym,

- uzupełnienie/skorygowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych jeśli zajdzie taka potrzeba,

- protokolarne przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi uzgodnieniami i pozwoleniami, w wersji papierowej i elektronicznej, wraz z oświadczeniem Wykonawcy o kompletności oraz zgodności dostarczonej dokumentacji projektowej z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi a także obowiązującymi normami,

- wszelkie inne działania wymagane prawem budowlanym i przepisami szczególnymi.

Zakres prac na etapie wykonania robót budowlanych to m. in:

- prace przygotowawcze (w tym organizacja zaplecza budowy i przygotowanie terenu budowy wraz z zapewnieniem ochrony placu budowy w czasie realizacji zadania),

- wykonanie całości robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej,

- uporządkowanie terenu, prace porządkowe,

- opracowanie dokumentacji powykonawczej w formie papierowej oraz na nośniku CD/DVD,

- wszelkie inne działania wymagane prawem budowlanym i przepisami szczególnymi.

2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:

71000000-8  Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71200000-0  Usługi architektoniczne i podobne

71220000-6  Usługi projektowania architektonicznego

45100000-8  Przygotowanie terenu pod budowę

45000000-7  Roboty budowlane

45310000-3  Roboty instalacyjne elektryczne

45400000-1  Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7  Roboty remontowe i renowacyjne

3. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji technicznej (PFU)

4. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować, jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejasności lub wieloznaczności Wykonawca nie będzie mógł ograniczyć zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności. W przypadku, gdy Program Funkcjonalno - Użytkowy lub dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu całości zamówienia, bądź też nie precyzuje dostatecznie rodzaju i standardu materiałów lub urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiającego.

5. Jeżeli dokumentacja postępowania wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych. Wszelkie materiały pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.

  1. Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2024 r.

  1. Termin związania ofertą: 30 dni

  1. Gwarancja: Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji i rękojmi za wady na wykonane prace na okres 60 miesięcy.

  1. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia;
  3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
  5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2023 r., poz. 1497 z późń.zm.

  1. Wykaz dokumentów i oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zakupowym:

  1.  odpis lub informacja z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji  i Informacji o Działalności Gospodarczej

  1. wykaz robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie obiektu o zakresie zbliżonym do zakresu inwestycji.

  1. Sposób obliczania ceny oferty:

Przygotowując ofertę Wykonawcy mają obowiązek zapoznać się z niniejszym ogłoszeniem, oraz załączonymi do niego dokumentami.

W cenie oferty należy ująć wszystkie roboty budowlane, dostawy i usługi niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, niniejszego ogłoszenia i załączonych do niego dokumentów.

W celu przedstawienia ceny wymagane jest podanie w Formularzu Oferty ceny netto, wartości podatku VAT i ceny brutto za całość zamówienia.

Cena oferty brutto powinna być podana cyfrowo i słownie – według wzoru Formularza Oferty stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania. Cenę należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Należy podać cenę oferty za całość zamówienia będącego przedmiotem postępowania.

  1. Opis przygotowania oferty:

Ofertę należy przygotować w formie pisemnej, zgodnie z załączonym do niniejszego ogłoszenia Formularzem Oferty.

  1. Wraz z Formularzem oferty Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

- odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,

- kosztorys ofertowy

      - wykaz robót budowlanych (do niniejszego Wykazu zrealizowanych zadań załącza się dowody określające, czy prace/roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, potwierdzenia należytego wykonania robót,  bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego prace/roboty budowalne przy obiektach, zabytkach zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokument).

  1. Sposób płatności:

  1. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu zamówienia i dokonaniu odbioru prac przez Zamawiającego,
  2. Szczegółowe warunki płatności zawiera projekt umowy załączony do ogłoszenia.

  1. Miejsce i sposób złożenia oferty:

Oferty w formie pisemnej należy złożyć w kopercie z dopiskiem: :”Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu” :

- pocztą na adres Parafii: ul. Kościelna 1, 86-150 Osie

Lub

- osobiście na adres j.w. po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym tel. 52 33 29 502

  1. Termin złożenia oferty:

Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 01.08.2024 r. do godziny 15:00

Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane, decyduje data złożenia oferty u Zamawiającego.

  1. Kryteria oceny ofert:

Wybór oferty nastąpi w oparciu o kryterium:

- 100% cena

  1. Informacje dotyczące wyboru oferty:

O wyborze oferty Zamawiający niezwłocznie mailowo lub telefonicznie zawiadomi wybranego Wykonawcę.

W toku badań ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień do złożonej oferty.

W sytuacji zaistnienia szczególnych okoliczności, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez  podania uzasadnienia, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.

  1. Szczegółowe wyjaśnienia i informację w sprawie zapytania zakupowego udzielają:

Marek Lejk – kierownik Referatu Urzędu Gminy Osie – tel. 530 702 669

  1. Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1605 z późn. zm.). postępowanie jest prowadzone zgodnie z Regulaminem Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Załączniki

  1. Formularz Oferty
  2. Projekt umowy
  3. Wykaz robót budowlanych
  4. Dokumentacja techniczna - PFU

 

 

Ostatnia aktualizacja
01/07/2024
Autor
porozynskil
Liczba wyświetleń

127