Osie, dnia 01.07.2024 r.
Nr sprawy : 1/K/2024
Postępowanie zakupowe
Ogłoszenie
Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu.
Przedmiotem zamówienia jest zadanie dofinansowane z budżetu Państwa w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Nr RPOZ /2022/8912/PolskiLad
Zamawiający: Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego
Ul. Kościelna 1, 86-150 Osie
NIP 559 144 02 35
Tel. 52 33 29 502
Zatwierdzam:
Proboszcz ks. Konrad Baumgart
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz realizacja zadania pn.: „Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu” zlokalizowanych w miejscowości Osie, gmina Osie, powiat świecki, województwo kujawsko-pomorskie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie z poniższym zestawieniem.
Zakres robót budowlanych wraz z charakterystycznymi parametrami:
Budynek Kościoła:
Cmentarz:
Budynek kościoła jest obiektem funkcjonującym, pełniącym funkcję sakralną. Cmentarz jest obiektem ogólnodostępnym, pełniącym funkcję pochówku osób zmarłych. Organizując proces budowlany, Wykonawca musi uwzględnić konieczność zapewnienia możliwości bezpiecznego korzystania z w/w obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem.
Przedmiot zamówienia dotyczy istniejących budynków – kościoła Parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Osiu, zlokalizowanego na działkach nr 122, 586, 587 przy ulicy Kościelnej, oraz cmentarza parafialnego, zlokalizowanego na działkach nr 194/1, 549, 550, 791, 798, 799 przy ulicy Młyńskiej w Osiu. Cmentarz parafialny p.w. Podwyższenia Krzyża w Osiu wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków prowadzonej przez Wójta Gminy Osie przyjętej Zarządzeniem nr 3/19 Wójta Gminy Osie z dnia 4 października 2019 roku. Cmentarz znajduje się również w Gminnym Rejestrze Zabytków pod nr 173. Kościół parafialny wpisany jest do rejestru zabytków pod Nr A/184/1. Dla obiektu została założona Karta Ewidencyjna Zabytków Architektury i Budownictwa Nr 3617.
Przed przystąpieniem do prac projektowych Wykonawca powinien odbyć obowiązkową wizję lokalną w celu przewidzenia wszelkich prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
Zapisy ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym należy traktować jako wskazanie efektu minimalnego pożądanego przez Zamawiającego. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z realizacją inwestycji oraz uzyskania dokładnych informacji koniecznych i przydatnych do oceny zakresu prac do wykonania, a także zweryfikować proponowane rozwiązania pod kątem zgodności z aktualnymi przepisami i normami, gdyż Zamawiający wyklucza możliwość roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcie któregokolwiek z elementów do wykonania umowy.
Szczegółowe informacje zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA – ZAKRES PRAC PROJEKTOWYCH I BUDOWLANYCH
Zakres realizacji inwestycji zasadniczo można podzielić na dwa etapy:
- etap projektowania
- etap wykonywania robót budowlanych.
Zakres prac do wykonania na etapie projektowania to m. in.:
- sporządzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przedmiotowego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnień, zezwoleń, opinii i pozwoleń wynikających z żądania właściwego organu administracji (w tym decyzja pozwolenie na budowę lub/i zgłoszenie robót budowlanych, wycinka drzew itp.),
- wykonanie dokumentacji wykonawczej dla całego zakresu prac opisanego szczegółowo programie funkcjonalno-użytkowym,
- uzupełnienie/skorygowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych jeśli zajdzie taka potrzeba,
- protokolarne przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi uzgodnieniami i pozwoleniami, w wersji papierowej i elektronicznej, wraz z oświadczeniem Wykonawcy o kompletności oraz zgodności dostarczonej dokumentacji projektowej z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi a także obowiązującymi normami,
- wszelkie inne działania wymagane prawem budowlanym i przepisami szczególnymi.
Zakres prac na etapie wykonania robót budowlanych to m. in:
- prace przygotowawcze (w tym organizacja zaplecza budowy i przygotowanie terenu budowy wraz z zapewnieniem ochrony placu budowy w czasie realizacji zadania),
- wykonanie całości robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej,
- uporządkowanie terenu, prace porządkowe,
- opracowanie dokumentacji powykonawczej w formie papierowej oraz na nośniku CD/DVD,
- wszelkie inne działania wymagane prawem budowlanym i przepisami szczególnymi.
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne
71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45000000-7 Roboty budowlane
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
3. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacji technicznej (PFU)
4. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować, jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejasności lub wieloznaczności Wykonawca nie będzie mógł ograniczyć zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności. W przypadku, gdy Program Funkcjonalno - Użytkowy lub dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu całości zamówienia, bądź też nie precyzuje dostatecznie rodzaju i standardu materiałów lub urządzeń, Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiającego.
5. Jeżeli dokumentacja postępowania wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych. Wszelkie materiały pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
Przygotowując ofertę Wykonawcy mają obowiązek zapoznać się z niniejszym ogłoszeniem, oraz załączonymi do niego dokumentami.
W cenie oferty należy ująć wszystkie roboty budowlane, dostawy i usługi niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, niniejszego ogłoszenia i załączonych do niego dokumentów.
W celu przedstawienia ceny wymagane jest podanie w Formularzu Oferty ceny netto, wartości podatku VAT i ceny brutto za całość zamówienia.
Cena oferty brutto powinna być podana cyfrowo i słownie – według wzoru Formularza Oferty stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania. Cenę należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Należy podać cenę oferty za całość zamówienia będącego przedmiotem postępowania.
Ofertę należy przygotować w formie pisemnej, zgodnie z załączonym do niniejszego ogłoszenia Formularzem Oferty.
- odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
- kosztorys ofertowy
- wykaz robót budowlanych (do niniejszego Wykazu zrealizowanych zadań załącza się dowody określające, czy prace/roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, potwierdzenia należytego wykonania robót, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego prace/roboty budowalne przy obiektach, zabytkach zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokument).
Oferty w formie pisemnej należy złożyć w kopercie z dopiskiem: :”Remont kościoła i cmentarza parafialnego w Osiu” :
- pocztą na adres Parafii: ul. Kościelna 1, 86-150 Osie
Lub
- osobiście na adres j.w. po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym tel. 52 33 29 502
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 01.08.2024 r. do godziny 15:00
Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane, decyduje data złożenia oferty u Zamawiającego.
Wybór oferty nastąpi w oparciu o kryterium:
- 100% cena
O wyborze oferty Zamawiający niezwłocznie mailowo lub telefonicznie zawiadomi wybranego Wykonawcę.
W toku badań ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień do złożonej oferty.
W sytuacji zaistnienia szczególnych okoliczności, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
Marek Lejk – kierownik Referatu Urzędu Gminy Osie – tel. 530 702 669
Załączniki